keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

A Little Break From Training

Mun pitäisi tällä hetkellä olla spinningissä tekemässä mulle kunnon kesäkroppaa, mutta sen sijaan täällä mä istun mun pienen keittiönpöydän ääressä kirjoittamassa tätä postausta. Oon ollut nyt 7 viikkoa personal trainerin tekemällä ruoka- ja treeniohjelmalla. Mun viikot ovat siis koostuneet kolmesta salitreenistä (jalka-peppu, käsi-olka, selkä-rinta) ja kahdesta spinning tunnista. Muutaman kerran olen vielä änkenyt yhden bodypump tunnin sinne sekaan. Siinä on siis aika paljon treenaamista ja nyt maanantain teho-spinning tunnin jälkeen mun selälle riitti. Kun tulin maanantaina kotiin, mun selkä vaan naksahteli ja eilen aamulla kun heräsin selkä oli todella kankea - jos noin voi edes sanoa. Silti raahasin salikamat töihin päättäväisenä siitä, että menen silti töiden jälkeen salille. Töiden aikana kuitenkin mun selästä tuli niin sietämätön, etten pystynyt kumartumaan yhtään vaan kyykäten aina nostin kaiken (niin kuin oikeasti pitäisikin...). Jäi treeni sitten tekemättä ja kotona lepäilin podeten huonoa omaatuntoa. Mulla on aina sillä tavalla, kun pääsen vauhtiin jossain niin en malta lopettaa. 

IMG_0019_Fotor

Nyt seitsemän viikon aikana olen joka aamuna (paitsi sitä Kaisan vierailua lukuunottamatta) syönyt puuroa. Normaalisti en ikinä söisi edes kahtena peräkkäisenä aamuna samaa ruokaa, mutta nyt viikonpäivät on menty samalla ja ihme kyllä ei vielä puuro tule korvista ulos. Joskus saatan syödä sitä vieläpä muutaman kerran päivässä. Se on aina hyvä nopea ateria, jos ei kerkeä kokkailemaan. Tiedän että harva jaksaa uskoa, että olen ollut muka kunnon ruokaohjelmalla kun ainoat ruokakuvat mitä täällä blogin puolella näkee on lauantaimättöjä. Lauantaisin pidän aina tankkauspäivän, joka on mulle tosi hyvä päivä. Ja oon huomannut että kun antaa itselleen luvan syödä sen päivän (tai joskus toisen) vähän huonommin niin sitten jaksaa taas noudattaa ruokavaliota mallikkaasti. 

IMG_0021_Fotor

Nyt kun mun selkä on tosiaan niin kipeä, että käskettiin vaan levätä tämä viikko ilman salitreeniä tai spinningiä niin oon käynyt sen sijaan lenkillä. Mä en ole mitään juoksuihmisiä - tai lenkkeilijä ihmisiä ylipäätään. Mä olen juuri se ihminen josta on tylsää vain kulkea ympäriinsä ilman mitään sen suurempaa päämäärää. Nyt kun ei ole oikein muita vaihtoehtoja niin sain raahattua kenetpä muunkaan kuin Jennyn seurakseni. Ja huomasin kuinka hyvin kunto on kohonnut spinningissä, koska matka meni juosten helposti. Ja juoksu ei ole ikinä ollut mun lempi hommaa. Mä olen aina ollut se juoksija, joka yrittää keksiä kaikki mahdolliset tekosyyt kävellä - usein jopa vedoten mahdolliseen sydänkohtaukseen.

IMG_0017_Fotor

Oon myös joogaillut kotona ja olen huomannut positiivisia tuloksia tuon selän kanssa. Ne jotka lukivat mun au pair blogia tietävät, että siellä käytiin hostmomin kanssa joogassa säännöllisesti. Huomasi kyllä etten ole joogaillut hetkeen, kun en vaan meinannut taipua vaikka kuinka yritin ja asennoissa pysyminen oli tuskaa. Onneksi mulla on tällä viikolla sitä koulua taas, että saan ajatukset pois kipeästä selästä ja treenien missaamisesta. Ennen mä en liikkunut ollenkaan. Pari kuukautta taakseppäin suurin urheilusuoritus saattoi olla shoppailukierros kiireessä. Mussa on siis hyvin eri vaihteita, mutta onneksi nyt on oikea vaihde päällä. Mutta vaikka nyt valitankin siitä, etten pääse salille tai spinningiin, on se pienempi paha kuin väkisin rasittuneella selällä treenaus. Aina pitää kuunnella kehoa. Because my body is my temple. 

Tämä nyt oli vähän random postaus, mutta halusin päästä jakamaan turhautuneisuuttani tekemättömyydestäni. Wow, siinäpä oli kaksi pitkää sanaa. Nyt menen tästä tekemään vielä muutamat iltavenytykset ja huomenna mulla onkin vapaa päivä, jolloin viimeistelen koulutehtävät! Ensi kertaan siis. <3

2 kommenttia:

  1. Kannattaa käydä hierojalla tai jäsenkorjaajalla näyttämässä selkää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oonkin katsonut noita hierojia, pitäisi muutenkin käydä siellä säännöllisesti. Kiitos paljon vinkistä! :)

      Poista